kennisbank1522418-9-2017 00:11:593177htmlFalseaspxWelkomstpagina
In de media1522618-9-2017 00:11:59133htmlFalseaspxSLO schrijft met enige regelmaat artikelen voor het vakblad Lichamelijke Oefening van de KVLO. Hier vindt u een overzicht van de artikelen. Website artikelpagina
Nieuwsbrief Bewegingsonderwijs1522718-9-2017 00:11:5913htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Veelgestelde vragen1522818-9-2017 00:11:59962htmlFalseaspxBekijk de veelgestelde vragen over bewegingsonderwijs.Website artikelpagina
Contact1535118-9-2017 00:11:59531htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Disclaimer1535218-9-2017 00:11:59325htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Over SLO1535518-9-2017 00:11:59504htmlFalseaspxSLO heeft als nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling een publieke taakstelling in de driehoek beleid, praktijk en wetenschap. SLO heeft een onafhankelijke, niet-commerciële positie als landelijke kennisinstelling en is dienstbaar aan vele partijeWebsite artikelpagina
Voortgezet onderwijs1535718-9-2017 00:11:594htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Contactformulier1535818-9-2017 00:11:5934htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Werkboek voor de buurtsportcoach1535918-9-2017 00:11:5935htmlFalseaspxNaschoolse bewegingsactiviteiten voor kinderen van vier tot twaalf jaar.SLO Duiding2016Hazelebach, C.;Marco van Berkel<font color="#000000" face="Times New Roman" size="3"> </font><p style="margin&#58;0cm 0cm 0pt;"><font class="ms-rteFontSize-2" color="#000000" face="Calibri">Welke bewegingsactiviteiten kunnen goed aangeboden worden na schooltijd aan kinderen van vier tot twaalf jaar? Sluiten deze activiteiten aan bij het curriculum van het bewegingsonderwijs? Is er niet te veel overlap met de gymlessen?</font></p><font class="ms-rteFontSize-2" color="#000000" face="Times New Roman"> </font><p style="margin&#58;0cm 0cm 0pt;"><font class="ms-rteFontSize-2" color="#000000" face="Calibri">Wat kunnen de kinderen leren in de naschoolse bewegingsactiviteiten, zodat ze goed deel kunnen nemen aan activiteiten in de jeugdsport? Hoe kunnen arrangementen, opdrachten en regels zo veranderd worden dat de activiteiten kinderen langere tijd blijven boeien?</font></p><font class="ms-rteFontSize-2" color="#000000" face="Times New Roman"> </font><p style="margin&#58;0cm 0cm 0pt;"><font class="ms-rteFontSize-2" color="#000000" face="Calibri">In het Werkboek voor de buurtsportcoach zijn negentien praktijkvoorbeelden uitgewerkt van bijeenkomsten die over een periode van drie tot zes weken plaats kunnen vinden. Het zijn bekende en minder bekende activiteiten die zo zijn beschreven dat ze geschikt zijn voor verschillende groepen kinderen. Ook wordt toegelicht hoe nieuwe uitdagingen kunnen worden toegevoegd of bepaalde accenten gelegd kunnen worden.</font></p><font class="ms-rteFontSize-2" color="#000000" face="Times New Roman"> </font><p style="margin&#58;0cm 0cm 0pt;"><font class="ms-rteFontSize-2" color="#000000" face="Calibri">Het Werkboek voor de buurtsportcoach is gemaakt door SLO, samen met veel buurtsportcoaches, mbo- en ALO-docenten. Ook hebben verschillende organisaties die actief zijn op het gebied van naschoolse bewegingsactiviteiten op verschillende momenten waardevolle adviezen bijgedragen.</font></p><font color="#000000" face="Times New Roman" size="3"> </font><p style="margin&#58;0cm 0cm 0pt;"><font color="#000000" face="Calibri" size="3">&#160;</font></p><font color="#000000" face="Times New Roman" size="3"> </font><span style="font-family&#58;&quot;calibri&quot;,sans-serif;font-size&#58;11pt;"><font color="#000000">Het boek is verkrijgbaar via het Jan Luitingfonds </font><a href="http&#58;//www.janluitingfonds.nl/pagina/publicaties-900.html"><font color="#0563c1">http&#58;//www.janluitingfonds.nl/pagina/publicaties-900.html</font></a></span>Boek